Jaunumi, aktualitātes, informācija

#teirdarbs
30. janvāris, 2018

Kā veiksmīgi pierādīt sevi darba intervijā pasaules līmeņa uzņēmumā

Latvija ir maza valsts, taču latvieši ir visur. Jaunzēlande, Āfrika, Amerika, Austrālijā. Jebkurā pasaules nostūrī noteikti ir pa kādam ducim Sprīdīšu, kas cenšas iekarot (vai ir jau to izdarījuši) savu vietu zem saules.

Mūsdienās darba iespējas ir ļoti dažādas. Pagājušā gadsimta izgudrojums – Internets, šodien sniedz neiedomājami plašas iespējas strādāt ne tikai no mājām, iepazīties ar jauniem cilvēkiem, veidot sekmīgu biznesu, bet tas ir arī lielisks pamats grandiozam biznesam.

Tehnoloģijas attīstās un savā starpā tās bieži vien ir nesaraujamas vai arī ļoti ciešas, kā, piemēram, Internets no Google un Facebook no Interneta. Paypal ir vadošais naudas pārskaitījumu uzņēmums, un LinkedIn ir jebkura profesionāļa iespēja atspoguļot savu kompetenci un ambīcijas. Šoreiz par to, ko novērtē lielākie uzņēmumi pasaulē, uzaicinot potenciālo darbinieku uz interviju. Viss ir taču iespējams, arī tas, ka šis potenciālais darbinieks vari būt tu!

Facebook
Miranda Kalinovski (Miranda Kalinowski), Facebook galvenā rekrutēšanas vadītāja, norāda, ka potenciālajam darbiniekam ir jāatbalsta uzņēmuma galvenās vērtības. Svarīgas ir noteikti arī cilvēka paša personīgās ambīcijas un prasmes tās tehnoloģiju līmenī pasniegt arī uzņēmumam, kā pierādījumu tā politikas un pamatvērtību skalai.

Viņas padoms ir apzināties pašam savas intereses un mērķus, jo tas padara cilvēku par vērtību pašā uzņēmumā. Tev jādomā pašam par savu Facebook stāstu.

Google
Google jau sen vairs nav tikai vienkāršs meklētājs plašajos Interneta ūdeņos, tas sevī ietver tik daudz dažādu virzienu, produktu un programmu, ka tev ir jāzina tas, kas ne tikai padodas, bet arī interesē. Izanalizē sevi, savas intereses, zināšanas, lai zinātu kurp doties. Atbilde uz jautājumu kāpēc vēlies te strādāt nav pareiza, ja tas ir tikai tāpēc, ka esam Google (Hiroši Lokheimers (Hiroshi Lockheimer), Google platformu un ekosistēmu vecākais viceprezidents).

Paypal
Šajā uzņēmumā galvenais ir saprast jaunajam darbiniekam to, kādu ieguldījumu uzņēmumam var viņš sniegt. Pamatot, parādīt sevi, savu ietekmi un ieguvumus, kurus uzņēmums gūs noalgojot tieši jūs. Pagātne ir svarīga, jo, ja iepriekšējās darba vietās gūtā pieredze ir izmantota, lai augtu un attīstītos, kāptu pa karjeras kāpnēm, tad šeit tā ir lieliska iespēja to turpināt darīt arī tālāk (Dereks Hans (Derek Hann), Paypal galvenais apmācību vadītājs).

IBM
Ja vēlies atstāt veiksmīgu iespaidu intervijas laikā, izcel savas intereses mūžizglītībā, izcel savu ziņkārību, tā uzsver Obeds Luisānts (Obed Louissant), IBM cilvēkresursu viceprezidents. Tieši bezgalīgā un neizsīkstošā ziņkārība ir tā, kas satur šo uzņēmumu kā vienu veselu vienību. Jaunas zināšanas ir jaunas prasmes un jaunas iespējas.

RBC Capital Markets
Tāda pasaules līmeņa investīciju banka kā RBC Capital Markets, novērtē to, ka darbiniekam ir savs viedoklis. Ja intervijas laikā klusēsi vai atbildēsi “Jā, kungs”, “Jā, kundze”, intervija ir faktiski beigusies. Vērtība slēpjas tajos cilvēkos, kuri nebaidās paust savu viedokli, argumentēt to. Entuziastiski darbinieki ar vēlmi mācīties un attīstīties ir lieliska motivācija un izaicinājums pārējiem censties un darīt vēl vairāk (Liza Libermane (Liz Lieberman), RBC Capital Markets rīkotājdirektore.

Jet.com
Tiešsaistes iepirkšanās veikals Jet.com ASV ir savā ziņā līdzīgs ķīniešu milzim Aliexpress. Uzņēmuma prezidente Liza Landsmane (Liza Landsman) uzsver to, ka teikt bieži “ES” intervijas laikā ir tas pats, kas ielikt neapmierinošu vērtējumu visai intervijai kopumā. Jā, protams, darba intervija ir tieši saistīta ar darbinieku, taču sevis uzsvēršana katrā teikumā nav pozitīva un veiksmīga rīcība.

LinkedIn
Vai tu zini, ko tu darīsi, kad aiziesi prom no šī darba? Interesants jautājums, it īpaši brīdī, kad esi uzaicināts uz vakanto darba vietu šajā pašā uzņēmumā. Taču tas ir svarīgi, saka Brendans Brouns (Brendan Browne), LinkedIn personāla vadītājs. Svarīga ir plānošana un mērķu izvirzīšana ilgtermiņā. Uz šādu jautājumu sniegtā atbilde rada priekštatu par to, ko cilvēks grib un ir gatavs sasniegt nākotnē.

Goldman Sachs
Edīte Kūpere (Edith Cooper), bijusī pasaules līmeņa banku, drošības un investīciju pārvaldības uzņēmuma Goldman Sachs cilvēku kapitāla vadītāja, iesaka darba intervijas laikā uzdot jautājumus uz kuriem atbildes nav atrodamas citur kā tikai šeit. Ierasties uz interviju ar “tukšām” rokām nav laba doma. Pārdomāti jautājumi par uzņēmumu ir liels un būtisks pluss, jo tas ir pamats abpusējai komunikācijai starp intervējamo un intervētāju. Vienpersonisks monologs nav garants iegūt darbu šeit. Kā radās šī vakantā darba vieta vai kā jūs raksturotu uzņēmuma iekšējo kultūru ir lieliski šāda veida jautājumu piemēri.

PwC US
Pateikties par interviju no darbinieka puses mūsu mentalitātes cilvēkiem ir pilnīgi sveša pieklājības norma, taču šajā uzņēmumā tā ir  svarīga. Tik svarīga, ka vienkārša pateicības vēstule pēc intervijas, var būtiski ietekmēt tās iznākumu. Tā ir vitāla nepieciešamība, tā izceļ no “pūļa” īstos cilvēkus, kam šī intervija patiešām bija svarīga, uzsver Rods Adams (Rod Adams), PwC US talantu piesaistītājs jeb cilvēkresursu vadītājs. Šāda veida pateicībā var vienkārši atsaukties uz kādu no darba intervijā apskatītajiem tematiem un ar to ir pilnīgi pietiek, lai paaugstinātu savas izredzes.

Rakstu sagatavoja: Anna Ezera

Avots: A.Cain, How to ace an interview at companies like Google and Goldman Sachs, according to top execs who work there. Business Insider UK. https://goo.gl/FM6ucf

 

0 Komentāru

Pievienot komentāru

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.