Jaunumi, aktualitātes, informācija

#teirdarbs
14. jūnijs, 2019

Top idejas labāko kandidātu atlasei

Meklējat talantus? Gudrākie uzņēmēji, kas algo labākos darbiniekus, pieņem darbā iepriekš kvalificētu potenciālo darbinieku kandidātu grupu, vēl pirms viņiem ir nepieciešams aizpildīt vakanci. Vai arī, kā labi pazīstams autors un publicists Hārvijs Makajs saka – “Izroc aku vēl pirms esi izslāpis”.

Attiecības ar potenciālajiem kandidātiem var izveidot jau ilgi pirms tie tiešām ir nepieciešami. Šīs idejas palīdzēs arī pieņemt darbā lielu kandidātu loku, kad vakance jau ir pieejama. Lasiet tālāk un noskaidrojiet, kā vislabāk attīstīt savas speciālistu komandas talantus un pieņemt darbā labākos.

Kā atrast vakancei ideālo kandidātu

Amata apraksts, kas potenciālo darba ņēmēju informē par vakancei nepieciešamajām prasībām. Procesu vēl efektīvāku padarīs iekšēji izstrādāts amata apraksts un ideālā kandidāta vēlamās rakstura īpašības un prasmes. Veidojiet komandu no cilvēkiem, kas apvieno līdzīgos amatos strādājošo labākās īpašības. Un neaizmirstiet par personāla atlases speciālistu.

Izstrādājiet amata aprakstu, kurā noteikti amata galvenie pienākumi un funkcijas. Pēc tam definējiet, jūsuprāt ideālā kandidāta uzvedības īpašības.

Visbeidzot, norādiet 5 –10 galvenos pienākumus un īpašības, ko izmantosit, lai CV un pieteikuma vēstuļu atlasē, un, visbeidzot, izveidojiet jautājumus tiem kandidātiem, kurus intervēsiet.

Izklausās, ka nepieciešamas liels ieguldījums? Tā ir. Taču jums būs daudz labāks priekšstats par tā ideālā kandidāta īpašībām, kuru vēlaties piesaistīt savam uzņēmumam. Turklāt visā šajā procesā lieti var noderēt ārpakalpojumi, kas mazina atlases procesa administratīvo slogu, tādējādi ietaupot uzņēmēja laiku un līdzekļus.

Izmantojiet darbinieku sakarus

Izplatiet informāciju par jau pieejamo vai drīzumā pieejamo vakanci savu darbinieku pulkā, lai arī viņi var iesaistīties labāko kandidātu meklējumos savu draugu un paziņu lokā.

Mūsdienās, pateicoties tiešsaistes sociālajiem un profesionālajiem tīkliem iespējams, ka jūs un jūsu darbinieki jau esat saistīti ar simtiem un pat tūkstošiem potenciālo kandidātu. Meklējiet šo potenciālo mērķauditoriju, piemēram, Facebook, LinkedIn un Twitter.

Izmantojiet izstādes, dažādus expo un citus publiskus pasākumus, lai iepazītos ar potenciālajiem kandidātiem, kā arī ar klientiem. Mudiniet darbiniekus iegūt vizītkartes no potenciālajiem darbiniekiem un veidot attiecības ar tiem. Un neapstājieties pie darbiniekiem; izmantojiet arī valdes, funkcionālos un akadēmiskos sakarus.

Izmantojiet nozares un asociāciju dalībnieku priekšrocības

Apmaksājiet darbiniekiem piedalīšanos dažādās nozares organizācijās, konferencēs un pasākumos. Periodiski veidojiet vispārējus nozares līderu un potenciālo darbinieku sarakstus no klientiem, kolēģiem un draugiem.

Izstrādājiet plānu kā šos cilvēkus periodiski un sistemātiski uzrunāt. Sagatavojieties iepazīstināt viņus ar vakanto amatu aprakstiem. Sekojiet katram labam pavedienam.

Apsveriet iespēju izveidot regulāru kompānijas e-pastu izsūtni vai jaunumu sleju, tādējādi uzturot kontaktu ar potenciālajiem darba ņēmējiem, klientiem un citiem interesentiem, kurā informējat par kompānijas jaunumiem un aktualitātēm.

Izmantojiet savas mājaslapas iespējas

Vai jūsu “Par mums” vai “Pievienojies mūsu komandai” sadaļa kompānijas mājaslapā spēj “pārdot” jūsu kompānijas vīziju, misiju un vērtības potenciālajiem darbiniekiem? Vai jūs paužat skaidru ziņu par to, cik ļoti jūsu uzņēmumā tiek novērtēts katrs cilvēks?

Ja nē, tad viens no nozīmīgākajiem atlases rīkiem augsta potenciāla darbinieku piesaistē ir atstāts novārtā.

Tipiskā sausi uzskaitītā vakanču saraksta vietā, mājaslapā nepieciešams iekļaut šo vīziju, informāciju, kas atšķir jūsu uzņēmumu no pārējiem konkrētajā nozarē.

Vakanču uzskaitījumam jābūt ar personību, lai potenciālais kandidāts tiešām jūt, ka tā ir viņa īstā vieta. Un kad uzmanība ir piesaistīta, nepieciešams arī ērts veids kā iesniegt CV.

Saglabājiet kontaktu ar ieinteresētiem kandidātiem

Nepieļaujiet situāciju, kad potenciālais darbinieks iesniedz CV un vairs nesaņem no jums ne ziņas. Tieši tāpat kā ar sociālajiem un profesionālajiem kontaktiem, turpiniet attiecības.

Sniedziet iespēju interesentiem abonēt kompānijas jaunumus, ja jums šādas iespējas nav, izvērtējiet iespēju izveidot nelielu jaunumu sleju vai izsūtni šādam mērķim. Pārliecinieties, ka visām mājaslapā pieejamajām veidlapu iesniegšanas formām ir uzruna ar pateicību par izrādīto interesi.

Sūtiet periodiskus jaunumus par vakancēm. Aiciniet potenciālos kandidātus apmeklēt kompāniju, kad viņi ir tuvumā. Jūsu profesionālā pieeja kontaktu uzturēšanā nodrošinās panākumus darbinieku rekrutēšanā.

Izmantojiet aģentūras un personāla atlases firmas

Lai atslogotu uzņēmumu vakances izsludināšanas un speciālista atlases procesā, arvien biežāk tiek izmantoti ārpakalpojumi. Tas ietaupa uzņēmējam tik dārgo laiku un finansiālos līdzekļus, jo bieži vien šāda pakalpojuma izmaksas jūtami zemākas, nekā līdzekļi, kas tiktu iztērēti, ja visu procesu veiktu pats uzņēmējs, turklāt arī rezultāts mēdz būtiski atšķirties. Šāds pakalpojums palīdz atrast tieši jūsu specifikācijām atbilstošus kandidātus un garantē jūsu apmierinātību. Ap to laiku, kad uzņēmējs tiekas ar izvēlēto kandidātu grupu, lielākā daļa darba jau ir paveikta, izņemot galīgo darba interviju.

Viss pakalpojuma process norit trīs lielākajos posmos:

  1. Pakalpojuma sniedzējs vadoties pēc uzņēmēja iesniegtā amata apraksta, publicē vakanci savos kanālos un izsūta savā klientu bāzē;
  2. Tiek apkopoti ienākošie pieteikumi, pēc uzņēmēja norādēm tiek veikta kandidātu papildu anketēšana;
  3. Iegūtos rezultātus apkopo un nosūta darba devējam, kā arī atlasi neizturējušos kandidātus informē par atteikumu.

Parasti šāda pakalpojuma procesā no vairākiem simtiem CV ar paša uzņēmēja starpniecību un noteiktajiem kritērijiem tiek atlasīti galīgie 5 līdz 10 kandidāti, ar kuriem tad uzņēmējs tiekas personīgi un rīko galīgās darba intervijas. Tas ļoti būtiski mazina darba devēja administratīvo slogu un ietaupa procesam nepieciešamo laiku un līdzekļus.

Vēl tikai viena lieta – publicitāte

Vēl viens papildu secinājums attiecībā uz labāko darbinieku pieņemšanu darbā: publicitāte, ko uzņēmums iegūst ziņu medijos, drukātā veidā, televīzijā, radio un tiešsaistē, ir ārkārtīgi svarīga, lai pieņemtu darbā pašus piemērotākos kandidātus.

Kāds labs vārds vai interesants raksts par jūsu misiju, kas jūsu uzņēmumu atspoguļo labvēlīgā gaismā, bez šaubām veicinās potenciālo darbinieku izvēli par labu jūsu uzņēmumam. Un tas ir labākais veids, kā atrast lieliskus potenciālos darbiniekus jūsu kolektīvam.

Personāla atlases idejas ir daudz un bez sava gala, taču ieguldītais laiks un pūles ir tā vērtas, galu galā – jūs taču vēlaties noalgot labākos! Un jums tas noteikti izdosies!

Rakstu sagatavoja:
Normunds Treilāns
@treilans

 

0 Komentāru

Pievienot komentāru

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.